Friday, August 24, 2012

Asignment..Oh...Asignment....

       Asignment berlambak - lambak minta dibuat, tapi .....
MALAS NAK BUAT
ya...i'm too lazy ...hehe
       Tapi, yang aku pelik, kalau buat benda lain, boleh jadi rajin pulak aku...contohnya...hehe baru2 ni aku buat video lirik lagu...Amboi! Bukan main tekun lagi aku edit2 gambar itu la ini la...(kalau buat asignment mcm ni, dh lama aku punya siap)....siap bersengkang mata lagi semata - mata nak edit video. Tup tap tup tap..4 jam berlalu begitu sahaja (amaturla katakan)....Siap juga video aku....(satu jer)...why?.. aku tak larat nak buat banyak2 dalam masa yang singkat ...hahaha....
       Okay, sebenarnya ada cerita di sebalik pembikinan video lirik lagu ni...haha di sebalik tabir....Asalnya, aku dengar2 lagu kat u-tube....Aku tekan sebuah lagu ni..tajuk dier "Malam Keleman" (lagu Iban)....memang syiok la dia punya melodi (bagi akula)...aku try nak nyayi, tapi xda lirik... Cari2 kat Google, Youtube....tak juga jumpa2..so, aku dengan rajin dan penuh tekunnya...menulis lirik lagu tersebut di atas kertas....satu persatu aku tulis...Lepas tu, tetiba pula rasa nak buat video lirik lagu guna Window Movie Maker...nanti boleh la upload (kebetulan pda waktu tu blum ada yang buat video lirik lagu tu) So.....bersungguh - sungguh la aku buat video tersebut dari pukul 9 malam hinggalah pukul 1 pagi.....Tak penat ke? Penat tu memang la penat...tapi, bila hati dah suka, semuanya dibuang ke tepi....jadi, terhasilah sebuah video yang bertajuk "Malam Keleman (Lirik)".....Lpas tu, aku siap promote2 lagi kat kwan2 kat FB...punyala suka dapat buat video....hahaaha....first time kott...haha...
       So, ni la video yang aku maksudkan...tak seberapa, tapi, aku rsa agak bebaloi juga untuk seorang amatur bagi aku.....hahaha...

P/s: Untuk korang2 yg tau bhasa iban....sama2 la kita layan lagu ni...best... :)


No comments:

Post a Comment