Thursday, August 30, 2012

PBS...

   Akhirnya, aku dapat juga menghembuskan nafas lega setelah 5 hari menjalankan Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) a.k.a ROS di SKJ2. Memang banyak pengalaman pahit manis yang dapat aku perolehi sepanjang menjalankan PBS tersebut.

Sedikit gmbar utk tatapan bersama....













Ni la geng2 PBS aku....


Antara kenangan manis aku...:


  • Dapat berkenalan dengan seorang member baru dari IPG Lembah Pantai... (pompuan...orng nya comey2 dan agak talkative...). Suka dengar crita pengalaman dia kat IPG Lembah Pantai.BTW, utk pengthuan korang, dia ni sbnarnya bekas pljar kat sni dlu....so, kiranya dia ni alumni sekolah ni la...hehe...Mula2, kita orng brtiga (dr IPG Kampus Darulaman) malu2 gak dgn dier...(.alah, normal la tu)..TAPI...lama2 makin akrab dan dia pun peramah dan murah dgn syuman , so, kita orng pun jadi akrab..heh

  • Pastu, melalui PBS ni juga aku kenal dgn 2 orng senior aku kat IPG yang praktikal kat sekolah ni....pernah nmpak diaorng kat IPG, tapi, x pernah tegur pun, cuma klau lalu 2, ada la syum......TAPI......stelah brjumpa dgn dorang time PBS ni, bru kenal dorang dgn lebih mndalm....Dorang baik dan ada la juga share2 pnglman dorang kat seklh 2 ngan kita orng......kehadiran dorang pun bnyak membantu kita orng dlam mnyesuaikan dri pda hari prtma PBS...so, TQ la kat dorang....hehe..

  • Ok, pastu...pnglman paling best ialah dapat relief class...(relief class @ class relief? lantakla...). Time ni la bru nak try2 jadi cikgu...haha...Okay, mula2 masuk kelas 2, mmng rsa gemntar...bukan apa, sbnarnya sbb frst time brhdapn ngan pljar semenanjung ( bhgian utara lgi tu), so, aku tak tau la mcm mna nak handle dorang dlm bhsa utara ni (so, aku cmpur je bhsa aku, skjap bhsa utra, skejap dialek KL)..haha...aku ni jnis yng lmbat ckit nak tiru2 dialek ni sbnarnya......OKAY, nak crita part ling best time relief klas ni.....slah satu moment pling best time ni ialah bila budak2 dgar dan ikut ckap kita....pda msa tu la, aura sbgai cikgu nmpak mcm bersinar sinar....ceyh..haha

  • Kemudian, time PBS ni ktaorng rsa sgt beruntung sbb bnyak event kat sekolah.....Sambutan Raya & Sambutan Kemerdekaan......apa yg best nya ialah...part makan2..ahha.....time smbutan Raya, bukan main byka lagi kuih raya yg students bwa....stelah dikumpulkan, berdulang2 ....ada mcm2 kuih...so, aku, apa lagi, dgn ksmptan yng ada, berusaha sedaya upaya mengisi perut......haha.....mmng nasib kita orng la hari 2 ditugaskan sbgai AJK persiapan tmpat.....mula2, tlong susun dulang2 utk kuih, pastu susun kuih2, pastu, tgn mula memanjang makan kuih...haha...klau ikutkan hati mmng nak cuba satu2 tapi, sampai bla pun tak hbis....haha (kepada bakal2 cikgu yg lain, jgnlah contohi perbuatan kmi ni ye)

      OK la...stakat ni sja entry kali ni, dlam entry akan dtang (jika tgn rajin nak menaip) aku akan kongsikan kenangan kurang manis (tak nak sbut pahit, sbb nak cover skit...haha) ngan korang smua...bye2...:)

No comments:

Post a Comment