Sunday, August 26, 2012

Lagi2 Post Raya....Raya..Raya..Raya...

      Hai korang semua..hari ni buat apa? Duduk rumah? Jalan2? Haha..Tapi, saya yakin ramai yang dah balik ke kampus masing2 dah sekarang ni..maklumlah, lusa bakal bermula lagi sesi persekolahan setelah seminggu bercuti di rumah @ kampung halaman masing2...macam mna dengan raya tahun ni? Meriah? ..hahaha..harap2 takda yang putus tangan, putus kaki, putus kepala..dan sebagainya akibat mercun...harap2 semuanya masih sempurna fizikalnya...hahaha

     Okay, hari ni aku nak crita skit psal aktiviti aku kat rumah lecturer aku hari ni...Untuk makluman korang, hari ni, aku dan kwan2 aku pergi beraya kat rumah lecturer kita orng....Asalnya, bukan nak beraya pun..nak tolong dia buat buah tangan perkahwinan anak dia....so, memandangkan kita orng free hari ni (free la sgt..wlaupun asignmt berlambak tapi mlas nak buat) kita orng pi la rmah dia tlong buatkan cenderamata perkahwinan anak dia....sambil2 tu, kita orng ambil kesempatan tu  utk beraya skali kat rmah dia..haha
Kira 2 in 1 la..hhaha..

     OK, aku mlas nak crita pnjang2 kat sni, so korang layan la gmbar2 kita orng buat kerja sambil beraya...Tapi, kat sni...aku post bnyak gmbar mkanan yg kita orng makan kat rmah dia..so, hrap2 korang relaxkan minda tengok gmbar mkanan kat bwah ni..haha (relaxkan minda dengan gmbar mkanan?)

Benda ni aku rasa semua orng dh kenal kott....ni nma dia roti canai...

Yang ni nma dia ikan kembung msak kari...

makanan kegemaran monyet.....  :), tapi tak bereti klau korang suka mkan ni, korng digelar monyet...jgan slah fham ye..hehe ..:)

..tembikai,,oh,,tembikai...

ha..ni pling sedapp....acar...ada rasa manis, masam ckit, pedas ckit..perfect!

ni satu lagi gmbar acar..seadap sgt2..

yang ni aku tak tau nak describe camna..asalnya ayam goreng, tapi dah mcm rupa ayam bakar plak..so, korng decide la sndri nak pnggil benda ni apa.... :)

"terima kasih"..ungkapan penuh pengertian...

yang ni contoh buah tgan perkahwinan yg dah siap...(nak buat satu ni kira dlam  2 mnit cam 2 la..)

yang ni isi2 dlam cendramata perkhwinan  tadi..ada mcm2 gula2 + coklat...

balang kaca ni la yang kita orng kena "renovate" utk dijadikan cendramta perkhwinan....

dalam satu set ni ada 25 buah balang kaca yg kecil2..

amboi..dorng ni..tekun sungguh buat kerja...

tengah menggunting "bihun" sbagai hiasan dlam balang...(rupa mcm bihun so, aku gelar dia bihun)...haha

No comments:

Post a Comment